09121962647
info@rogene.ir

ژن پژوهان پویا

مراحل تصفیه روغن

بررسی اولیه:

اولین اقدام ما پس از دریافت درخواست شما برای تصفیه روغن، بررسی اولیه می‌باشد. این بررسی به دلایل زیر انجام می‌شود:

  1. مشخص نمودن ابعاد کار برای برآورد صحیح از هزینه انجام کار:
    • در برخی موارد حجم روغن بسیار کم می‌باشد و از نظر اقتصادی تصفیه روغن به صرفه نمی‌باشد.
    • از طرفی تعرفه عملیات تصفیه روغن با افزایش حجم روغن کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.
    • مشخص شدن موقعیت انجام کار نیز در برآورد زمان و هزینه موثر است. مثلا زمان و هزینه انجام تصفیه روغن دستگاه‌هایی که در سطح زمین واقع شده‌اند کمتر از مواقعی است که کار در ارتفاع زیاد و با خطرات محیطی همراه باشد.
  2. مشخص نمودن اینکه آیا تصفیه روغن در شرایط حاضر لازم هست یا تعویض روغن؟
    • ابتدا به ساکن توصیه می‌شود قبل از تصمیم به تصفیه روغن نمونه‌ای از آن تهیه و به آزمایشگاه معتبر جهت مشخص نمودن وضعیت و کیفیت روغن ارسال گردد.
    • متخصصین آزمایشگاه به شما خواهند گفت که روغن نیاز به تصفیه دارد یا اینکه تغییرات ماهیتی در روغن به قدری زیاد بوده که حتما روغن باید تعویض شود. در این گونه موارد کارشناسان شرکت ژن پژوهان نیز با ارائه مشاوره کمک شایانی خواهند نمود.
  3. برآورد زمان مورد نیاز برای تصفیه روغن:
    • دریافت اطلاعاتی از نوع روغن نیز می‌تواند مشخص کننده میزان سختی کار باشد. مثلا روغن‌های با ویسکوزیته بسیار بالا (از گرانروی 320 سانتی‌استوک به بالا) مانند روغن برخی از گیربکس‌ها زمان بیشتری برای انجام کار تصفیه نیاز دارد.
    • مشخص نمودن اینکه آلودگی وارد شده به روغن (آب و یا ذرات) به چه میزان می‌باشد؟ قطعا پاکسازی روغنی که آلودگی آب در آن به مثلا 8000 ppm   رسیده است زمان بیشتری برای تصفیه روغنی با 1500 ppm  آلودگی آب لازم دارد.
    • روغنی که سطح آلودگی ذرات آن به طبق استاندارد ISO4406 به کد 18/21/23 رسیده است نیاز به زمان و فیلتراسیون بیشتری نسبت به روغنی با سطح آلودگی 16/19/21 دارد.

روش اجرا:

پس از کسب اطلاعات لازم و برآورد از زمان و هزینه انجام کار موارد طی یک پیش فاکتور برای مشتری ارسال می‌گردد. در صورت تایید از سوی مشتری، هماهنگی برای اعزام تیم فنی و دستگاه تصفیه روغن و لوازم مربوطه صورت می‌پذیرد.

در شروع کار تصفیه روغن یک نمونه توسط اپراتور دستگاه تهیه و به عنوان شاهد نگهداری می‌شود. سپس با هماهنگی نماینده کارفرما کار آغاز می‌گردد. انجام کار در محیط‌های صنتعی مستلزم رعایت نکات ایمنی می‌باشد و رعایت دستورالعمل‌های بخش HSE برای کلیه اپراتورهای تصفیه روغن نیز الزامی است.

در حین عملیات، اپراتور به توسط دستگاه شمارنده ذرات که در اختیار دارد سطح آلودگی روغن به ذرات را کنترل می‌کند. هر زمان که تمیزی روغن به سطح مطلوب و مورد نظر کارفرما رسید ضمن هماهنگی با ایشان و در حضور نماینده کارفرما از روغن تصفیه شده با رعایت شرایط استاندارد نمونه‌گیری صورت می‌گیرد.

این نمونه به آزمایشگاه ارسال می‌شود. در صورت تایید نتایج توسط آزمایشگاه کار خاتمه می‌یابد در غیر این صورت عملیات تا رسیدن به تمیزی مورد نظر ادامه خواهد یافت.